1 Kasım 2009 Pazar

Program Geliştirme Soruları

18 yorum:

  1. hocam bundan bişi anlamadım valla:)

    YanıtlaSil
  2. Programın aşamaları genel olarak belirlendikten
    sonra, bu aşamaların yeterli görülmesi
    halinde ayrıntıların düzenlendiği program geliştirme
    modeli aşağıdakilerden hangisidir?
    A) Taba
    B) Sistem yaklaşımı
    C) Süreç yaklaşımı
    D) Tyler
    E) Taba-Tyler

    YanıtlaSil
  3. tamamen bilgi sorulmuş tylerde içeriğin ayrıntılanması yoktur..taba da vardır

    YanıtlaSil
  4. “Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı(EARGED), okulların sahip olduğu eğitim araç-gereççeşitliliği konusunda bir araştırma planlamıştır. Bubağlamda Başkanlık, okullara bir yazı gönderereksahip oldukları araç-gereçlerin hem çeşitliliğini hemde sayısını bildirmelerini istemiştir.”Bu çalışmada, EARGED’in benimsediği ihtiyaçanalizi yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
    A) Demokratik Yaklaşım
    B) Farklar Yaklaşımı
    C) Analitik Yaklaşım
    D) Betimsel Yaklaşım
    E) Okul Merkezli Yaklaşım

    YanıtlaSil
  5. son sorunun cevabı farklar yaklasımıı degılmı? mevcut durum hakkın da bılgı ıstıyor cunku.

    YanıtlaSil
  6. cevap betimsel yaklaşım....Farklar Yaklaşımı gözlenenle beklenen başarı düzeyleri arasındaki farkı ortaya çıkarır


    İhtiyaç Tanımı

    İhtiyaç, savunmaya değer bir amacın gerçekleştirilmesi için gerek ve yararlı olan husus ya da güçlü istek anlamına gelir, ihtiyacın analiz edilmesinde farklı yaklaşımlardan söz edilmektedir. Bu yaklaşımlarda önemli olanları aşağıda açıklanmıştır (Stufflebeam and et al.).
    Farklar Yaklaşımı: Bu yaklaşım gözlenenle beklenen başarı düzeyleri arasındaki farkı ortaya çıkarır. Bu tanımı aşağıdaki açıklamayı netleştirebiliriz.
    Bu yaklaşıma göre ihtiyaç; beklenilen beceri düzeyi ile gerçek/varolan beceriler arasında farkla ortaya çıkar. Bu farkın boyutu mevcut bir problemin varlığını ya da yokluğunu da ortaya koymaya yarar. Normlar ve standartlardan yararlanılarak ihtiyaçtan doğan problemin ortadan kaldırılması yolları aranır. Okul ortamı ve eğitim birimleri genellikle bu yöntemle ihtiyaç değerlendirmesi yoluna gider.
    Demokratik Yaklaşım: Bu yaklaşımın temelinde kimi referans (üstün,dominant) gruplarının çoğunluğu tarafından istenilen değerler/değişiklikler vardır, ihtiyaç, toplumdaki baskı gruplarının isteklerinden hareketle ortaya çıkar. Baskı gruplarının değiştirme/yön verme istekleri ihtiyacı belirler. Birçok insanın ihtiyaç değerlendirme süreci içinde olması insan ilişkileri ve halkla bütünleşme özelliğine sahip olması bu yaklaşımın en önemli özelliğidir. Yüksek sayıda insan grubunun katılımı ihtiyacı belki çok geçerli kılar; ama, bu o ihtiyacın çok değerli olduğu anlamına gelmez.
    Analitik Yaklaşım: Bu yaklaşımda ulusal ve uluslararası koşullara dayalı değişimlere ait yönelimlerin dikkatli bir incelemesi esasına dayanır. Bu yaklaşım, gelecekte ortaya çıkması olası durumlardan yola çıkarak ihtiyacın belirlenmesi sürecidir. Bir durumla ilgili bugünkü mevcut duruma ait bilgilerden yararlanılır ve geleceğe yönelik varsayımların/durumların ortaya konması istenir. Belirli olanlardan ya da eğitim yaşantılarından yoksunluk hallerinde ortaya konması ile ihtiyacın belirlenmesi sürecidir. Bu yaklaşımda eleştirel düşünceden yola çıkılarak çözüm aranır.
    Betimsel Yaklaşım: Bu yaklaşımda belirli olgu ya da eğitim yaşantılarından ortaya çıkan durumla ilgilenilir. Bir nesnenin yokluğu, eksikliği ile ortaya çıkan zararla o nesnenin varlığının ortaya koyacağı, sağlayacağı yarardan hareketle ihtiyaç belirlenmesi sürecidir. Mantık alanında ve araştırmalarda iki olasılığın varsayımından hareket edilir ve ihtiyaç belirlenir.

    YanıtlaSil
  7. Bir ders için kitap seçmek üzere toplanan zümre öğretmenler kurulunda öğretmenlerin kesinlikle göz önünde bulundurmaları gereken hususlardan hangisi aşağıda yanlış olarak verilmiştir?
    A) Hiyerarşik sıralamaya uygunluk
    B) Amaçlara uygunluk
    C) Resmi onayın bulunması
    D) Ekonomik uygunluk
    E) Öğretmenlerin düzeylerine uygunluk

    YanıtlaSil
  8. soruda kesinlikle bulunması gereken diyo.o halde resmi onay kitap şeçimi için çok önemli değil.güçlü bir çeldirici olan e şıkında Öğretmenlerin düzeylerine uygunluk ,kitap seçimi için önemli.çünkü eğer kitap öğretmen düzeyine uygun değilse kitaptaki etkinlikleri uygulsmsds öğretmenler sıkıntı yaşayacaktır.bende böle :)

    YanıtlaSil
  9. burda bişey daha ekliyim kitap onaydan geçmesi lazım fakat şeçildikten sonra bu iş olur.zümrede kitap seçilir sonra onaya sunulur ama seçerken onaylanmasına gerek yoktur.bu sonraki bi iş olup yonetimce onaylanması gerekir

    YanıtlaSil
  10. Bir eğitim sisteminin uzak hedefleri,temele aldığı eğitim felsefesini ve yetiştirmek istediği bireyin temel özllikleriniortaya koymaktadır.

    Bu açıdan aşağıdakilerden hangisi Türk eğitim sisteminin uzak hedefleri arasında yer almaz?

    A) İYİ BİR VATANDAŞ OLABİLMEK İÇİN TEMEL BİLGİ,BECERİ VE TUTUMLARI KAZANDRMAK

    B)bireylere yaşama ve bir üst eğitim kurumuna hazırlamak

    C)toplumun örf,adet ve yaşam kuralarını bireylere azandırmak

    D)Hizmet içi eğitimlerle bireyin eğitim açıklarını belirleyip bunları gidermek

    E)karşılaştığı problemleri çözebilen,eleştirel ve yaratıcı düşünen bireyler yetştirmek

    YanıtlaSil
  11. Kavram haritaları öğretim sürecinde tüm aşamalarda kullanılabilecek bir öğretim aracıdır.Anlamlı öğrenme çerçevesinde öğretimitasarlayan bir öğretmen kavram haritalarını kullanırken aşağıdakilerin hangisini hedeflemiş olamaz?

    A)Bilginin içselleştirilmesini
    B)Kavramların örgütlenmesini
    C)Kavramlar arasındaki ilişkilerin keşfedilmesini
    D)Bilgilerin sistematik ilişkilendirilmesini
    E)Eski ve yeni bilgi arasında bağ kurulmasını

    YanıtlaSil
  12. KAAN Hocam cvp Bu açıdan aşağıdakilerden hangisi Türk eğitim sisteminin uzak hedefleri arasında yer almaz? sorusunun cevabı d değilmi.uzak hedefler ulaşılması istenen en üst zirve hedeflerdir. ama d şıkkında Hizmet içi eğitimlerle bireyin eğitim açıklarını belirleyip bunları gidermek daha çok bi işyerinde veya bi eğitim kurumunda çalışanların eksik kaldığı veya yeterliliği az olduğu bi konuda bilgilendirmek veya beceri kazandırmaktır.bu uzak hedef olamaz .

    YanıtlaSil
  13. diğer sorunun yani Kavram haritaları öğretim sürecinde tüm aşamalarda kullanılabilecek bir öğretim aracıdır.Anlamlı öğrenme çerçevesinde öğretimitasarlayan bir öğretmen kavram haritalarını kullanırken aşağıdakilerin hangisini hedeflemiş olamaz? sorusunun cvbıda A ŞIKKI DEĞİLMİ.KAVRAM HARİTASINI NORMAL HARİTAYA BENZETEBİLİRİZ.YANİ İÇİNDE YAŞADIĞIN Bİ ŞEHİR VAR AMA ETRAFINDA HANGİ GÖL HANGİ ŞEHİR VAR BİLMİYON .HARİTAYA BAKARAK BULUNDUĞUN YERİN 100 KM ÖTESİNDE Bİ GÖLÜ BULUNDUĞUN ŞEHRİN KOMŞU İLLERİNİ GÖREBİLİRSİN .ARALARINDA İLİŞKİ KURABİLİRSİN ÖRGÜTLEME YAPARSIN ESKİ YENİ ARASINDA BAĞ KURarsın AMA A ŞIKKINDA BİLGİYİ İÇSELLEŞTİRME İSE BİLGİYİ ÖZÜMSEMEK BİR BİLGİYİ KENDİNE MAL ETMEKTİR HANİ VARDIR YA EZBERLEMEYİNDE KENDİ CÜMLELERİNİZLE ÇALIŞIN DİYE KISACA DAHA ÜST SEVİYEDE Bİ İŞLEMDİR O HALDE KAVRAM HARİTALARI BİLİŞSEL BASAMAKLARIN ÜST SEVİYESİ İÇİN OLMAZ CVP A DIR .CVPBI NE DEMİŞ Kİ

    YanıtlaSil
  14. cevap...
    Hizmet içi eğitimlerle bireyin eğitim açıklarını belirleyip bunları gidermek

    kavram haritaları sorusunun cevabı ise kavram haritaları bilginin içselleştirilmesini sağlamaz..

    YanıtlaSil
  15. HÜSEYİN HOCAM AYNI ANDAMI CVP VERDİK SORUYA :)

    YanıtlaSil